ביום ההולדת שלי אני בוחר את המתנה שאני רוצה

מיזם יום הולדת

מיזם אקולוגי חברתי שמטרתו לאפשר לילד שחוגג יום הולדת לבחור את מתנות היום הולדת שהוא רוצה. במקום הרבה מתנות קטנות וזולות הילד יקבל מעט מתנות גדולות ומשמעותיות. בנוסף כל ילד תורם סכום חד פעמי לעמותת מלאכי יום הולדת שדואגים לקיים חגיגות יום הולדת לילדים משכבות מצוקה.

תיאור קצר

סיפור המיזם

בשעת נסיעה ברכבת לעבודה בחודש אוגוסט 2016 נתקלתי בכתבה של עינת וילנסקי על מיזם מדליק בנושא מתנות יום הולדת בתחום האקולוגיה החברתית. בתור מישהי שאיכות הסביבה הוא נושא קרוב לליבה, ויש לה ילדה בדיוק בגיל המתאים , מיד נדלקתי על הרעיון. והחלטתי לפעול להקים אותו בכיתה של מיקה בשנת הלימודים הקרובה. בתחילת השנה פניתי לכל ההורים, הצגתי להם את הרעיון ושאלתי מי מעוניין להצטרף. התארגנו בקבוצה של 14 ילדים מתוך 26 ילדים בכיתה. אספנו כסף למתנות מראש לכל הילדים. לפני כל יום הולדת מבררים מה ילד היום הולדת רוצה לקבל, ואז קונים לו את המתנות.

אם יש לכם ילדים בגילאי גן ומעלה, הם בטח מוזמנים לחגיגות יום הולדת של החברים לכיתה ולגן. לכל יום הולדת קונים מתנה בתקציב של 25-45 ₪. הילד שחוגג מקבל מתנה חביבה יותר או פחות, לפעמים כזו שיש בבית, לפעמים אין פתק החלפה ולעיתים קרובות המתנה נהרסת או נשברת בקלות והילד חווה עוגמת נפש. בנוסף אנחנו כהורים עסוקים גם נדרשים להשקיע מאמץ לפני כל יום הולדת… להכנס למכונית, לנסוע לחנות, לבחור מתנה שלא תחרוג מהתקציב שלנו, לעטוף אותה ולקוות שקלענו לטעמו של ילד יום ההולדת… לאחר יום ההולדת מתחיל עוד מסע, הפעם ל”החלפות” … הזמן, הכסף, אריזות הנייר, הניילונים והדלק יקרים לא רק לנו – אלא גם לסביבה בה אנו חיים!

מה הצורך שהוא בא לענות עליו?

קיימות , שמירה על הטבע והסביבה, נתינה קבוצתית משותפת, צריכה נבונה, תרומה, עזרה לאחר

ערכי הלב מאחורי המיזם?

מרכיבי המיזם?

רצון
ילדים בגילאי גן וביה”ס יסודי שחוגגים ימי הולדת הורים
קבוצת WhatsApp ייעודית למיזם
טופס ב-Google forms – מייל הצגת הנושא להורים
טופס ב-Google forms – שאלון הסכמות על נקודות במיזם
טופס ב-Google forms – העדפות ואופן פעולה
אפליקציה לגביית כסף

המפה למימוש?

שלב 1: הצגת הרעיון לקבוצת ההורים של הגן/כיתה ובדיקה מי בענין
שלב 2: פתיחת קבוצת ווטסאפ ייעודית להורים שבעניין
שלב 3: שליחת שאלון הסכמות על נקודות במיזם סכום כסף שיאסף וכד’
שלב 4: שליחת סיכום של ההסכמות המשותפות
שלב 5: איסוף הכסף בדרך שתבחרו אנחנו משתמשים באפליקצית פייבוקס
שלב 6: יציאה לדרך!

למדתי שכשרוצים משהו, ומציגים את התועלות שלו אפשר לגייס ולרתום את הקהילה בקלות. למדתי שיש הרבה דעות ומחשבות, וגם אם לא כל הכיתה משתתפת עדיין יש ערך רב למיזם. למדתי לא לפחד להשמיע את הרעיונות שלי ולהציע אותם לעולם.

מה למדתי?

כמה מחשבות ותובנות

מומלץ להתחיל את המיזם הזה בתחילת השנה, אך גם אם נתקלתם במיזם הזה באמצע השנה אפשר להתאגד בקבוצות קטנות כדי לקנות מתנות משותפות ומשמעותיות הסכמה – קחו בחשבון שלא כל ההורים ירצו להשתתף משיקולים שונים. חשוב שיהיה מישהו שאחראי על הניהול והלוגיסטיקה – מאחר וזו השנה הראשונה שהמיזם רץ היה חשוב לי לנהל אותו. לקחתי את התפקיד של קניית המתנות ואיסוף הכסף . זה עבד מצויין. במידה והמיזם ימשיך שנה נוספת חושבת שאבנה צוות שמתפעל את זה בסגנון של ועד ימי הולדת. חשוב לבנות את זה בצורה מסודרת ובשקיפות לשאר ההורים. בתחילת המיזם העברתי שאלון בין כל המשתתפים ובסופו גיבשנו עקרונות והסכמות משותפות למיזם. פתחתי קבוצת ווטסאפ לטובת הענין ובכל יום הולדת אני מעלה תמונה וחשבונית של המתנות שקניתי.

להדרכה על הגשמה מהלב מלאי פרטים עכשיו

גלילה לראש העמוד

כמעט שם... יש למלא את הטופס ומיד תועבר לתשלום

כמעט שם...
יש למלא את הטופס ומיד תועבר לתשלום

דילוג לתוכן